Із 07:00 30 вересня до 18:00 1 жовтня у столичному Культурному кластері «Краків» та в кінотеатрі «Київ» міста Кракова одночасно пройде перформанс «VEXATIONS: мантра для Києва». Захід відбудеться з нагоди 30-річчя співпраці міст-побратимів Києва і Кракова.
Протягом 35 годин без зупинки 30 піаністів-аматорів та професіоналів виконуватимуть «Vexations» (Турботи) французького композитора Еріка Саті на двох роялях, у двох містах, у двох країнах і двох світах – реальному та віртуальному.
Так, 30 вересня у краківському кіноцентрі «Київ» піаністи візьмуть участь у незвичайному виступі на честь героїв війни в Україні. Твір французького композитора прозвучить одночасно у Кракові та Києві 840 разів. У культурному кластері «Краків» з’явиться віртуальний рояль, клавіші якого – завдяки інтернету та техніці доповненої реальності – музиканти натискатимуть на інструменті, що стоятиме в Польщі.
Концерт супроводжуватиме відеопоказ, присвячений трагедії війни в Україні та найважливішим моментам героїчної оборони ЗСУ.
Перформанс «VEXATIONS: мантра для Києва» – це протест проти загарбницького вторгнення рф в Україну, який виражений мовою мистецтва і метафорично показує страждання й турботи української нації. Це художнє відображення трагедії війни як у національному, так і в особистому, індивідуальному контексті.
Партнером проєкту виступила Yamaha Music Europe GmbH. За створення віртуального інструменту в технології доповненої реальності (AR) відповідає Veles Productions.
Також із нагоди 30-річчя співпраці влада Кракова подарувала Культурному кластеру «Краків» широкоформатні фотографії, які презентують найкрасивіші пам’ятки, традиції та події польського міста-побратима. Вони будуть розміщені в Культурному кластері на постійній основі.
Довідково.
«Vexations» – твір французького композитора Еріка Саті, написаний 130 років тому. Вперше «Турботи» побачили світ лише у 1949 році, коли їх опублікував американський композитор Джон Кейдж (саме за його ініціативи у 1963 році «Vexations» були вперше відіграні).
У партитурі композиції, час відтворення якої приблизно 2 хвилини, Саті написав: «Щоб зіграти цей мотив 840 разів поспіль, варто було б підготуватися заздалегідь, у глибокій тиші, шляхом серйозної нерухомості».
Ані значення назви «Vexations», ані загадкового напису невідомі. Ймовірно, композитор ніколи не збирався публікувати цей твір. Тим не менш, практика виконання, започаткована Кейджем, передбачає, що твір повторюється саме 840 разів.